fredag 9. februar 2018

Ikke kast det, du får nok bruk for det en vakker dag


Da nattbordet fra forrige innlegg var ferdigmalt, var det artig å kunne lete fram det opprinnelige beslaget fra forrådet. Selv om det er mange år siden det blei demontert, hadde jeg faktisk ei formening om hvor det var å finne. I tillegg hadde jeg skruer på lageret. Betydninga av riktige skruer skal man nemlig ikke kimse av. Se bare på disse sporskruene på skuffebeslaget...


... og sammenlikn med denne stjerneskruen vi måtte ty til da vi skulle feste isolatorknotten på døra. Ubetydelig detalj for noen, kanskje, men det burde absolutt vært en sporskrue her også av estetiske årsaker. Akkurat der og da hadde vi ikke en som var lang nok, men det håper jeg vi finner.


I høst hadde jeg en skikkelig gjennomgang av alle kjekt å ha-skålene på loftet. Gjennom årenes løp, og med flytting av saker og ting att og fram som en følge av ulike oppussingsprosjekter, har det blitt mange sånne og litt vanskelig å holde oversikt over alt. (På bildet synes forresten beslaget vi har gjenbrukt på nattbordsskuffa i midten mot høyre.)


Nå er det sortert i ulike bokser, sånn at jeg slipper å lete gjennom alt hver gang jeg trenger et lite beslag, en skrue eller en stormhasp til et eller annet prosjekt. Nå er det bare om å gjøre å klare å holde på systemet, og å være flink til å bruke opp det som ligger på lageret.

10 kommentarer:

  1. Reine skattekista det der. Nattbordet ble kjempefint og passet jo godt inn i det nostalgiske miljøet. Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kjekt å ha litt sånt liggende. :-) Takk, jeg blei også fornøyd med nattbordet.

      Slett
  2. Så greit å ha orden i disse små gamle og svært dyrebare skattene.

    Og jeg ser hva du mener når det gjelder skruen

    The devil’s in the details 😃

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant. (",) Satser på at den rette skruen dukker opp snart, jeg har sikkert mer det burde vært rydda i.

      Slett
  3. Nå ble jeg inspirert til å rydde i egen samling av "kjekt-å-ha-remedier". Det er meget uklart HVOR jeg har det jeg har, men byggeprosessen vår er inne i innredningsfasen, og det er jo nå jeg MÅ finne tinga ;-) Takk for tipset!
    Mvh Margrethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette høres veldig kjent ut... Jeg tror jeg har spart mye tid på å lete etter at jeg prioriterte denne ryddeøkta. (",)

      Slett
  4. Så fint å se at flere har sånne forråd med skruer og diverse. Har akkurat samme samlinga her hjemme. Tilfredsstillende å finne "riktig" skrue etter ei god sortering. Noen vil sikkert si vi har en skrue løs, men dette meningsfult spør du meg. Hi hi.

    SvarSlett
  5. Ja også ser jeg at skruesporet står samme veg hos deg også når beslag etc er skrudd på plass. Perfekt det også spør du meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Viktig detalj, har sendt hilsenen videre til rette vedkommende. (",)

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...