torsdag 15. februar 2018

Frk. Flikk


I går kveld blei jeg ferdig med lista over maleprosjekter jeg satte opp i januar. Det lille nattbordet har jeg skrevet om tidligere. Det står på gulrommet, der jeg også skulle flikkemale noen litt i overkant store hakk i golvet. Det blei ferdig for ganske lenge sida.


Jeg skulle også male det andre strøket med blått på kammerset oppe i leiligheta. Det lurte jeg meg sjøl til å gjøre forrige uke. Alt i alt tok det omtrent to timer, og nå er blåfargen enda finere enn den var etter første strøk. Jeg er veldig fornøyd med mitt første forsøk på å blande min egen farge. Nå er kammerset rydda og klart for neste trinn i prosessen. Jeg er klar så snart favorittsnekkeren er klar (hint!). 


I går kveld malte jeg også den siste vindusramma ferdig. Vi hadde hjelp til deler av malinga av disse, så jeg hadde ikke helt oversikt sjøl over hvor langt vi var kommet til sammen. Det var en veldig positiv overraskelse å gå gjennom de rammene som sto på vårt midlertidige maleverksted, og oppdage at det faktisk bare var fem rammer igjen uten maling. Nå er vi helt klar til å montere disse når klimaet tillater det.


Jeg har til og med lagt inn et bittelite bonus-flikkeprosjekt helt på tampen i går kveld. Noen prosjekter er så bittesmå at det er lett å overse dem. Som disse listene i mellomgangen. Da vi la nytt golv her, blei de opprinnelige dørlistene for kort. Vi beholdt dem likevel, og satte på en liten bit av de nye kopiene vi har fått laga nederst. Malehjelpa som fiksa malinga på golvet grunna bitene, men etterpå har det bare blitt stående sånn.


Det var det selvsagt ingen god grunn til, så i går henta jeg opp spannet med riktig farge fra kjelleren og malte over. På bildet ser man såvidt skjøten mellom ny og gammel list, men i det daglige vil jeg påstå at man faktisk må vite hva som er gjort for å legge merke til det i farta på vei gjennom gangen. 

Dermed var årets første mini-liste ferdig, kanskje jeg skal tenke ut ei ny liste til neste gang?

2 kommentarer:

  1. Nå minnet du meg på at jeg har flikkearbeid omtrent over hele huset. Kanskje noen lyse men kalde vinterdager, kan brukes nettopp til det. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre at det gjelder flere. Kanskje en sånn "ett om dagen"-kampanje hadde vært en god idé? (",)

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...