tirsdag 7. november 2017

Ei tv-anbefaling


Nett-tv er fine saker. Takket være det har jeg via et tips på Instagram fått øynene opp for den svenske tv-serien "Det sitter i väggarna" som sendes på SVT. I serien besøker historikeren Christopher O'Regan og bygningsantikvar Erika Åberg eiere av gamle hus, og gir dem både innsikt i husets historie og hjelp til istandsetting etter antikvariske prinsipper. Midt i blinken for sånne særinger som meg.


Serien finner du her - både sesong 3 som starta opp forrige uke og de to foregående sesongene. Vel verdt å sjekke ut for alle som eier et gammel hus eller generelt er interessert i bygningsvern. Kanskje også et konsept å vurdere i søsterkanalen NRK?

Bildene er lånt fra SVT.

4 kommentarer:

  1. takk for tipset <3
    jeg skal jammen ta en titt
    klemmer i fleng
    fra Eli:)

    SvarSlett
  2. Dette er en såå kjekk serie! Jeg elsker den og har sett alt flere ganger. Og stemmen til Christopher O’Regan er som skapt til dette.
    Ja syns absolutt NRK burde lage noe over samme lest

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hele første sesong på to kvelder da jeg først oppdaga den, klarte nesten ikke å legge meg den første kvelden. :)

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...