tirsdag 28. juli 2015

To gode venner


Jeg er utrolig heldig. Ikke mindre enn to gode venner meldte seg som frivillig malehjelp i dag. På tapetet sto første strøk på spiskammersveggene, og grunning av listverk. Som dere ser malte de så fort at de knapt var mulig å feste på fotografi.


Denne gangen hadde jeg først - etter mange runder med vurdering - kjøpt et spann med ganske mørk maling, som skulle likne den opprinnelige fargen på veggene. Etter et lite prøvestrøk ombestemte jeg meg. Fargen var for det første ikke lik nok når den kom på veggen. For det andre blei den for mørk i dette lille rommet uten vinduer. Dermed la vi oss på ei linje som likna mer på farge nummer to, og som heter Flint. Mye bedre, og lyser opp rommet selv uten lyskilder.

6 kommentarer:

  1. Så herlig å få så godt besøk, da!
    Likte veldig godt den fargen.

    SvarSlett
  2. Så fint med god hjelp!
    Fargen ser veldig fin ut, blir spennende å se når det blir ferdig.
    Gode dager til deg Maria.
    Klem fra Ida

    SvarSlett
  3. Herlig! Og så snilt! Kan du sende desse vennene dine ned til meg?? ;-) Dei skal få god mat og godt stell altså! Nei, ferdig med oppussing for denne gong kjenner eg, men kjenner det kriblar for å ta tak i både bad (overflateoppussing) og gongen her...Men enda større prosjekt på soverom oppe ventar eg gjerne med!! God maling til deg!

    SvarSlett
  4. Dere er skikkelig driftige! Det er så spennende å følge prosjektene deres -de minner en del om prosjekter vi selv holdt på med da vi pusset opp et 1930-tallshus for noen år siden. Lykke til videre med arbeidet -håper dere har litt overskudd til å nyte sommeren også..!

    Klemmer fra Monja

    SvarSlett
  5. Det blir lyst og fint, ser ut som om de har gjort en skikkelig god jobb. Pam litt lenger sør

    SvarSlett
  6. Her har det skjedd mye og gøy å følge med på. Sikkert lurt å velge en lys farge på dette rommet.

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...