lørdag 4. april 2015

Nytt delprosjekt på gang


Jeg velger å kalle det delprosjekt, ettersom dette er gangen uttafor gjesterommet, og oppussing av denne delen av huset med fordel kan gjøres samtidig. Det var i alle fall det jeg hadde sett for meg. Denne gangen er det eneste stedet i huset at tømmeret er synlig, og sånn kommer det fortsatt til å bli. Imidlertid står deleveggene inn mot de to soverommene i denne delen nærmest uferdig, noe denne dørkarmen viser ganske godt.


Det vi derfor har gjort i dag, er å sette opp nytt reisverk sånn at vi får en skikkelig vegg her. Fram til nå har veggen kun bestått av ett lag, og det er panelet på innsiden her. Hvordan det egentlig har vært festa er ikke så godt å si, men det har i alle fall holdt siden det blei satt opp (og det er atskillige år). Dermed har det på en måte vært ei rette (på soverrommet) og ei vrange (i gangen) her oppe. Selv om det kanskje har sin sjarm er det verken så pent egentlig, ei heller så praktisk.


I dag har vi fått gjort alt arbeidet på disse to kortveggene. Én vegg gjenstår - den som er inn mot det rommet vi har jobba på tidligere denne påska. Nå er det samme type panel både på innsida og på utsida, noe jeg i grunnen er ganske fornøyd med.

1 kommentar:

  1. Regner med at pinsegjestene kommer i år også og at de blir imponert.

    Skulle så gjerne hatt en plantegning av 2.etasje også for å orientere meg.

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...