søndag 31. august 2014

Lopper med bestemorsminner


Det har blitt en årlig tradisjon å dra på dette loppemarkedet, men på tross av fem års erfaring har jeg enda ikke spisse nok albuer til å hamle opp med de mest proffesjonelle. Likevel, hvis man har øynene med seg, får man noen godbiter med seg hjem. Sånn som disse.

Aller mest fornøyd er jeg med Bambi-familien. De bringer fram mange gode minner fra bestemors hus i dalen, der jeg har sovet mange netter av mitt liv. Disse husker jeg godt, de pleide å stå i ei hylle på kammerset. Jeg vet ikke hvor de har blitt av, så det var artig å finne et sett på ett av loppebordene. Nå må jeg bare finne en fin plass til dem her hjemme.

7 kommentarer:

  1. Ojj det var fine saker du fikk tak i ja , der var du heldig ! Det er så koselig å finne ting som minner om besteforeldre eller fra da jeg var liten synes jeg også. Fin ny uke til deg og klem !

    SvarSlett
  2. Åja! Jeg husker bambiene, så morro å finne hele settet. Lurer på hvor mine ble av, huff dumt med sånt fint man har rotet bort. Jeg hadde mini Arne Jacobsen møbler til dukkehus, nå er bare stuemøblementet værdt 2500,- på ebay. Mine er søkk borte. Jeg har heller ikke spisse albuer nok i en sånn loppemarked/ auksjonssammenheng. Pytt pytt, gøy er det i allefall :) Pam

    SvarSlett
  3. Så søte de var!!! Jeg også elsker lopper og å putte sette dem inn i interiøret i det gamle nordlandshuset vårt :-)

    SvarSlett
  4. Å SUKK JEG HADDE OGSÅ EN SÅNN GLAS BAMBI<3
    OG LYSESTAKEN ER LIK PÅ EN SOM MIN MOR HAR
    HELDIGE DEG
    TID FOR BLOGGING IGJEN NÅ
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  5. Så fine funn du gjorde på loppemarkedet! Ekstra koselig å finne ting som fremkaller koselige barndomsminner :-) Har blitt lite loppemarkeder her i det siste, fant liksom ikke noe særlig de siste gangene jeg gikk så da mistet jeg litt av gløden.Føler at alt som var litt gammelt og fint gikk på auksjon eller til fastpris (høy sådann)... Gjenbruksbutikkene får imidlertid jevnlig besøk av meg fortsatt ;-)

    Mona

    SvarSlett
  6. Nydelige funn, fra min bestemor husker jeg bollen. Rart med det... når man blir mer voksen blir minner fra barndommer viktigere. Jeg har selv vært på leting etter bortkomne barndomsminner og noen ganger har jeg jaggu funnet noen også.

    SvarSlett
  7. Olá,

    As peças são lindas!!

    Sua avózinha tinha bom gosto.

    beijinhos,

    Lígia e =^.^=

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...