søndag 5. mai 2013

Knus og knas


Årets besøk på antikkmessa ga følgende fangst: Ei kaffekvern (knas), to gamle flasker og et norgesglass (knus). Ikke all verden, men med trivelig reisefølge i tillegg og litt vaffel og te i kafeen utgjør det absolutt en hyggelig lørdag.


På kverna står det Kaffekvernen KNAS Norsk arbeid. Jeg har sett flere i rødt, men denne grønne var litt mer uvanlig. Jeg imponerte meg sjøl med å prute den ned 20 %. Det gikk lekende lett og på første forsøk, så jeg burde nok prøvd meg med en enda lavere pris. Flaskene var atskillig billigere og trengte ingen pruting, de blei først og fremst kjøpt for fargen. Og norgesglass trenger man alltids.

7 kommentarer:

  1. Å SÅ SJARMERANDE TING DU HAR FUNNE HER
    ØNSKER DEG EN FLOTT SØNDAG
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  2. Fine og koselige ting du har fått tak i ! God søndag til deg !

    SvarSlett
  3. Kjempefine ting du fant! De kaffekvernene er så sjarmerende og grønnfargen var så flott! Moro at en kan gjøre kupp på antikkmessene også ;-)
    Ha en fin dag!

    Mona

    SvarSlett
  4. Flotte loppefunn du har ervervet...ja, tiden for antikk og loppiser er over oss...jeg var også på loppis i helgen, med streng beskjed om ikke å drasse hjem flere serviser! Har to gamle kaffekverner, husker at en var burgunder og en tror jeg er grønn...eller kanskje blå!!! Flaskene var kjempesøte og norgesglass kommer alltids til nytte.
    Ha en koselig kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  5. Virkelig vakker den grønnfargen, synes de er så koselige slike gammle kaffekverner.
    Og norgesglass får vi aldri nok av...
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Elsker, elsker kaffekverna, herlig grønn farge:-) Så moro det er å gjøre kupp, kvalitet fremfor kvanititet spør du meg;-)

    Strålende dag til deg!

    Klemmer og smil

    SvarSlett
  7. Desse blei produsert i Eidsdal på Sunnmøre.

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...