mandag 17. desember 2012

Gavepryd / Gavefryd


Jeg liker gaver. Både å gi dem og å få dem. Og så liker jeg å pakke dem inn. Jeg takker konsekvent nei når butikkbetjeninga spør om jeg vil ha varene pakka inn. Den jobben vil jeg ha sjøl. For det første fordi jeg som sagt liker å pakke inn gaver. For det andre fordi jeg vil ha full råderett over papirvalg, band, merkelapp og alt som ellers måtte følge med. Jeg har skjønt at jeg ikke er den eneste.


Her i huset er alle julegavene i boks for i år. Postens frist for julepost er nådd med god margin, og både jeg og eventuelle mottakere som måtte bekymre seg for beholdninga under treet på julaften kan slappe av. Det som blir spennende nå er om innholdet faller i smak. Jeg krysser fingrene for det.

Bildene: Den grønne døra er et løst dørblad jeg har stående på loftet på vent. Den har vært et eller annet sted i huset, men jeg vet ikke hvor. Grønnfargen var nok en gjennomgangstone her før. Stolen er en av tre gjenlevende, trolig fra fordums storhet. Man kan ane en slags utskjæring under alle lagene med maling på stolryggen.

3 kommentarer:

  1. Nydelig, nesten synd å gi bort de gavene siden de passet så fint inn på stolen her :o)
    Er helt enig, mye gøyere å pakke inn selv sånn at en får sitt eget preg på innpakningen. I år har jeg kjøpt papir på H&C i naturtoner, hvitt, røft bånd og hvite til-fra-kort laget av papirleire. Enkelt og greit :o)
    En kan liksom senke skuldrene når alle gavene er i boks.
    Ha en avslappende og fin kveld :o)

    Mona

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du lenket til meg!

    Skulle ønske at jeg også kunne bruke rødt gavepapir, men med burgunder stue blir ikke det noe fint.

    Også har jeg svar på spørsmålet ditt:
    Det finnes noe som ligner på en blyantspisser som høvler av akkurat passe mye. Man må være ganske forsiktig med lys som har et tynt fargelag utenpå, men går veldig greit med helstøpte/heldyppa lys.
    Sånn ser min ut:
    http://www.enklereliv.no/lysspisser.html
    Dette er en mer avansert og dyrere utgave:
    http://www.enklereliv.no/candle-handle.html

    SvarSlett
  3. Så fine pakker,synes også det er gøy å pakke inn- men i år har det vært et dårlig innpakkingsår;)
    Nydelig den døra. Håper du får ei riktig fin jul i det gamle fine huset ditt;)

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...