torsdag 21. juni 2012

Beslaglagt


Jeg har endelig, etter laaang venting, fått beslagene til kommoden jeg har i gangen. Etter at jeg lakka den i (kremt) oktober har jeg vært på jakt etter de riktige beslagene. Målet var å finne noen som ligna mest mulig på de originale, som bare var brukbare i ett av seks tilfeller. Jeg trengte altså fem nye.


Jeg fant noen ganske raskt, egentlig. Det var bare det at de var utsolgte. Leeenge. Og ingen andre hadde de samme. Ikke i butikkene i området. Ikke i byen. Ikke på nett. Men til slutt, i dag, kom det fem fin-fine beslag i posten. Jeg rakk akkurat å få av meg skoene før jeg begynte monteringa.


Omsider kan jeg lukke skuffene, og nå føles endelig det store gangprosjektet ferdig. Fra mørkt og rosa til lyst og grått - det føles atskillig triveligere å komme hjem nå.


Før og etter-bilder kommer en anna dag. Det er bare noen bilder som skal opp på veggen først. Jeg har nettopp kikka på bildene jeg tok da jeg flytta inn i 2003 og bildene jeg tok i høst. Det blir ikke noe savn av de rosa veggene, nei.


Originalt beslag øverst. Det er en anelse større og litt mer utsmykka enn de nye, men de var det nærmeste jeg kom. Beslagene er i jugend-stil. Stilen var populær på slutten av 1800-tallet og begynnelsen av 1900-tallet, og det stemmer jo godt overens med tidsperioden jeg antar kommoden er fra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...