lørdag 5. mai 2012

Stilig dame


Min oldemor var en elegant dame som var opptatt av å ta seg godt ut. Så gjorde hun også det: Tok seg godt ut. Jeg vet ikke hvor gammelt dette bildet er, men gjetter at det kanskje er fra 50-tallet. Da var min oldemor (født i 1908) i 40-årene.


Min oldemor levde til hun blei nesten 99 år, men brukte fremdeles lotions, brunkrem og parfyme så det monnet. Jeg er selvsagt inhabil, men er ikke i tvil om at hun var den stiligste dama på omsorgssenteret der hun bodde de siste årene. Uavhengig av alder. (Og jeg er villig til å inkludere personalet i sammenlikninga).


Oldemors mest verdifulle smykker er ikke her i huset, de bæres av andre stilige damer høyere i arverekken enn meg. Noe blei imidlertid til overs, som disse emaljerte klipsøredobbene. Stilige!

1 kommentar:

  1. Ei elegant dame du har arvet huset av...hun så faktisk veldig elegant ut, men også myndig!
    Så koselig å ha sånne minner etter sine aner, og like verdifullt som både gull og diamanter kan de søte tingene du har, være.
    Her gikk det litt i surr med innlegget under...skjønte ikke helt...på bloggrollen var det bilde av oldemora de, mens det i innlegget var av de søte fatene du har leita fram.
    Ok, jeg har skjønt.
    Ha ei riktig så trivelig ny uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...