lørdag 25. februar 2012

Tid for bok


Det er tid for bok igjen. Etter å ha tilbragt en ussel tilværelse i store stabler i en kald gang siden november har endelig min lille kubikk med bøker fått komme til heder og verdighet igjen. Det var som kjent et langt lerret å bleke, men jeg holder meg til ordtaket om at når enden er god er allting godt.


Utgangspunktet for hele prosjektet var at jeg hadde vokst ut av mine gamle bokhyller, at jeg hadde lyst på et lysere inntrykk, og sist men slett ikke minst her i huset: At jeg hadde lyst på støvhemmende dører.


Prosessen er ganske nøye dokumentert, og jeg må si at å bytte ut nikotingule vegger med en frisk ny farge og overfylte gulnede reoler med nye kvite var kjempedeilig. Denne helga skal det leses igjen.

Bildene: Den gamle stolen er en "krigsmodell" som etter det jeg har blitt fortalt var trukket med et papirbasert stoff inntil min gammelonkel As. trakk den om som en del av et møbeltapetsererkurs han deltok på etter andre verdenskrig. Jeg har to. De skulle hatt nye fjærer, men er ellers absolutt duganes. Sidebordet tilhører også huset, det skulle jeg gjerne visst mer om. Den kvite puta har min mor strikka. Den runde foran fant jeg på en bruktbutikk ikke så altfor langt herfra. En klassiker jeg husker fra min bestemors hus i dalen. Kunne selvsagt ikke gå forbi. Tekruset - akkurat passe stort - er nytt, og kjøpt på In***ka i Trondheim.

Etter:
Før:

Utgangspunktet: Mørkt og trangt


Trinn 1: Sparkling


Trinn 2: Maling


Trinn 3: Montering

3 kommentarer:

  1. Herlighet så lyst og trivelig du har fått det! Det er nok mye mer inspirerende og mer lystbetont å hente ei bok fra de nye skapene formoder jeg! Krigsmodellen av en stol var så ærverdig og sikkert god å "sleppe" seg ned i med ei god bok!
    Ha en god søndag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Det står faktisk Norge bakpå,men jeg tenkte ikke at det var navnet. Det finnes faktisk ganske mye med amme dekor.

    Jeg var inne her i går og så de nye skapene, men rakk ikke å skrive hvor bra det er blitt. Det passet bra med stolen også.

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...