tirsdag 30. august 2011

Gamle saker om igjen


I sommer slo jeg til på et godt tilbud på I**A og kjøpte meg ny golvmatte til en slikk og ingenting. Matta er lilla og var et friskt innslag i stua, men jeg kunne ikke oppdrive ett eneste matchende putetrekk i hele huset. Ettersom min oldemors hus ikke akkurat er omgitt av heftige interiørforretninger havna "nye putetrekk" på handlelista til neste bytur.

Så blei det plutselig lys i lyspæra - for hadde ikke jeg nemlig et anseelig lager av gamle gardiner og dynetrekk og annet rart i fra min oldemors skap som jeg ikke hadde hjerte til å kaste på grunn av de fine mønstrene? Og lå det ikke et enslig lilla gardinfag fra 60-tallet midt iblant dem? Jo! Dermed blei ett gardinfag til to putevar.

Selve produksjonsprosessen tok under 30 minutter, og er så enkel at jeg ikke skal fornærme dere med å forklare den nærmere. Det holder å si at ett standard gardinfag på 133 cm lengde og 110 cm bredde rekker til to putevar på 50 x 50 cm (litt avhengig av mønsterrapportene). Er du skikkelig smart - sånn som meg - slipper du unna med fire lengder med saksa og fire sømmer på maskinen. Og er du ekstra heldig er gardinen av strykefritt stoff - sånn som min - og da slipper du til og med å hente strykebrettet.

2 kommentarer:

  1. Den likte jeg, den var kjempesøt og passet helt til både sofaen og teppe.
    I dag leste jeg forresten at I**A skulle etableres i Nordens Paris, det blir vel greit?
    Nyt kvelden i nord.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Hei :o)

    Tusn takk førr koseli` kommentar på bloggen min...dæ varme bestaindi`!! Dæ e ikkje bære du som har fådd tørka ut pænsla...dæ har bidd nån her og...mæn dæm e ganske belli`så dæ e ikkje så fari`...mæn har lært meg et lite knep førr å bevare pænslan længst muli`...knyt pos`n godt igjænn og vesst du male mæ vainntyinnbar olemaling sætte du bære kost`n i vatt`n...ikkje drokne pænsel`n bære bustan som skal stå i vatt`n :o) Va en tur ijnnom Fretex i dag da eg va i Harstad mæ go`gutt`n tell kjæveortoped`n og da fainn eg en gammel rø` kakeboks tell 49 som bli fin tell jul...en lit`n kurvstol tell 99 tell barnebarne mett...såg næst`n ikkje brukt ut...kanskje dæinn bi` sjabba...hihi...og så fainn eg en gammel lampætt tell 19 kr og skjærm tell 5 kr førr å ha i gangen...dæinn va i guillfarga metall mæ masse snrikla og snorkla som bi` stili` når dæinn bi` malt og sjabba...og go`pia fainn seg et par høghæla sko så fangst`n va no ikkje så aillerværst:o) Lika vældi godt dæinn skåla di i forr`ie ijnnlægge dett...og dæinn gamle vækkeklokka...mainn kainn være hæildi` av og tell å fijnne skatta...tell uka e dæ garasjesalg på safa på Søvegan og dæ gler eg meg tell...i fjor va eg så hæildi å fijnne dæ rui`nne bor`e som va mæ i dæ siste ijnnlægge tell 150 kr...toppen va vældi stugg så dæ b`æi malt og sjabba ætter aille kunst`ns regla og b`æi kjæmpelækkert...har aldri vorre på nåkka stort loppemarked så har ikkje ærfart dæ samme som du...hihi...satse på å fijnne flæire Norgesglass førr dæm får eg aldri nok av...dæm bruke å ligge i æi pappæska uinner bor`an og ingen aindre e intressert i dæm :o) Ønske deg fine høstdaga så blogges vi...Vintagepia

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...