lørdag 6. mars 2010

... som gresset bak do


Hjertet fra utedo-døra får være symbolet på at kjæresten er hjemme på skiftfri. Det er med andre ord en viss fare for at innleggshyppigheten vil synke litt kommende uke.

Jeg har innedo også, altså. Men å ha en utedo kan absolutt anbefales, det gir en hver liten gårdsplass et ekstra løft. Jeg vet ikke når den blei bygget, men jeg er helt sikker på at den har to seter. Det lærte jeg smertelig etter å ha tapt et veddemål med min mors onkel. Hva som fikk meg til å tro at jeg visste bedre enn en mann som er født og oppvokst på stedet vet jeg ikke, men ett sete var det altså ikke selv om jeg hardnakket sto på mitt helt til det ettertrykkelig var bevist at jeg hadde feil. Det begynner å bli fire år siden nå, jeg kjenner jeg snart har forsont meg med tapet...

3 kommentarer:

  1. Den gamle doen ble bygd en gang etter krigen,
    den forige utedoen hadde vistnok 4 forskjellige
    hullstørrelser, alt etter behov.
    Trygve

    SvarSlett
  2. Kor lurt med to håll, så slæpp man å sette aleina på dass.

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarer og tidfesting av byggetid for doen. Jeg har så langt kun brukt den alene, har ikke enda kommet på å invitere med meg noen inn...

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...