mandag 15. mars 2010

Ny vri på soverommet


Soverommet mitt er - om man ser bort fra spiskammerset - det minste rommet i 1. etasje. Det, sammen med en veldig upraktisk bjelke og et trappeløp i taket, skapte visse utfordringer når den enkeltsenga som opprinnelige sto her da jeg flytta inn skulle erstattes med et litt romsligere natteleie.

Ettersom bjelken antakelig er bærende er det ikke noe å gjøre med den, og trappa er jo også en nødvendighet for å komme seg på loftet. Så hva kunne gjøres? I høst så jeg omsider lyset etter å ha hatt det som på bildet under i mange år (gremmm...). Det var rett og slett bare å snu på flisa.

Det gamle skapet har gått opp i røyk og er erstatta med et nytt og lavere skap som går under bjelken. Senga har fått plass under trappeløpet, og den brune veggen som såvidt kan skimtes på "før"-bildet er malt i Jotuns "Tornerose" som matchet tapetet min mors onkel har lagt en gang i forrige århundre. Det kunne vel knapt vært et mer passende navn på soveromsmalinga, jeg sover veldig godt for tida...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...